Search

חסינות נתניהו: סערה בכנסת בעקבות מסמך עליו חתמה זוגתו של יועמ"ש הכנסת - ישראל היום

חסינות נתניהו: סערה בכנסת בעקבות מסמך עליו חתמה זוגתו של יועמ"ש הכנסת - ישראל היום

האם היועמ"ש הכנסת, שאיפשר לדון בסוגיית החסינות, נמצא בניגוד עניינים? ביממה האחרונה עולות טענות לפיהן עו"ד עמית מררי, בכירה בלשכת היועמ"ש, שעבדת תחת פרקליט המדינה, והייתה שותפה בצוות שגיבש את כתבי האישום נגד ראש הממשלה, היא בת זוגתו של עו"ד אייל ינון, היועמ"ש הכנסת שהכריע כי ניתן לדון בעניין החסינות של ראש הממשלה. 

 

נתניהו הודיע: "אבקש חסינות" // צילום: עמי שמיר

בליכוד טענו כי מדובר בניגוד עניינים שכן עו"ד מררי היא בצוות המאשים את נתניהו וינון מאפשר לקיים דיון בסוגיית החסינות. ל"ישראל היום" אף הגיע מסמך משנת 2017 שכתבה עו"ד מררי בכניסת לתפקיד המשנה ליועמ"ש הממשלה ובו היא מצהירה על ניגוד העניינים שעלולה להימצא בו במהלך תפקידה. 

עוד בנושא:

בסעיף השלישי של המכתב כותבת מררי: "בן זוגי עו"ד איל ינון משמש כיועץ המשפטי של הכנסת, בהתאם להסדר למניעת ניגוד עניינים עליו, חתם עו"ד ינון כי הוא לא יהיה מעורב בטיפול עניינים המצויים בטיפולי".

חבר הכנסת מיקי זוהר שלח מכתב לעו"ד ינון ובו נכתב: "אמש דווח באמצעי התקשורת כי בת זוגך, עו"ד מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, היא בכירה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתב האישום נגד ראש הממשלה. מדיווח זה עולה חשד כבד לניגוד עניינים חמור ביותר בשבתך בעניינו של נתניהו. לא ייתכן שיד אחת מחליטה על כתב אישום נגד ראש הממשלה – בעוד היד השנייה מסכלת את בקשתו לחסינות", כתב זוהר ליועמ"ש.

זוהר ונתניהו // צילום: אורן בן חקון

"תמשוך לאלתר את כל חוות הדעת שלך בעניינו", הבהיר זוהר לינון, שדורש ממנו כאמור שיפסול את עצמו מעיסוק בנושא הקמת ועדת הכנסת והטיפול של הכנסת בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה נתניהו.

הבוקר אמר גם השר אופיר אקוניס כי "איל ינון נפל למלכודת של כחול לבן. חברי המפלגה מבוססים על שנאת נתניהו, זה הדבר היחיד שמחבר ביניהם. נראה מאוד מוזר שאותו אדם משנה את חוות דעתו בתוך שבועיים מקצה לקצה, יש כאן משהו תמוה. כאשר גוף קיקיוני כמו כחול לבן לא מצליח לנצח את הליכוד בבחירות דמוקרטיות, הם מנסים לעשות זאת על ידי טריקים לא מוצלחים".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-06 11:17:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIxOTk10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.