Search

עד המדינה ניר חפץ תובע את יאיר נתניהו בגין פגיעה בפרטיות - וואלה!

עד המדינה ניר חפץ תובע את יאיר נתניהו בגין פגיעה בפרטיות - וואלה!

בחצי מיליון שקלים: ניר חפץ תובע את יאיר נתניהו בגין פגיעה בפרטיות
צילום: אבי כהן ולירן לוי, עריכה: טל רזניק ואסף דרורי

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, הגיש היום (שני) תביעה נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסך חצי מיליון שקלים. העילה לתביעה היא פגיעה בפרטיות, עקב הטענה שנתניהו פרסם האסורים בפרסום מחקירתו. חפץ תבע באותה עילה גם את שר המשפטים אמיר אוחנה ואיש התקשורת יעקב ברדוגו, לאחר שלכאורה פרסמו פרטים האסורים מחקירתו, אף הם בחצי מיליון שקלים.

אחרי הפרסום בחדשות 12, המעלה חשד שהחוקרים הפעילו לחץ פסול על חפץ, שר המשפטים אוחנה השתמש בחסינותו וחשף במליאת הכנסת פרטים האסורים לפרסום. בתגובה, במערכת הפוליטית תקפו אותו וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "על אף שפרשת הסחיטה של עד המדינה ניר חפץ חמורה ביותר וצריכה להטריד כל אזרח, יש לכבד את צו איסור הפרסום שהטיל בית המשפט".

בחודש שעבר, בית המשפט התיר לפרסם כי במסגרת חקירתו של יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו לפני שהפך לעד מדינה בתיק 4000, זומנה דמות לעדות ונשאלה שאלות חודרניות על טיב מערכת יחסיה איתו. פרקליטתה של הדמות שפרטיה נאסרו לפרסום בהקשר לחקירה, עו"ד שולי אשבול, טענה כי "הפגיעה המזעזעת בדמות שאני מייצגת היא בלתי נתפסת". אשבול אמרה כי "הפרסומים בימים האחרונים מהווים איום מפורש על שלומה ובטחונה, ופרסום פרטיה מצד גורמים רבי עוצמה ובעלי כוח שלטוני מהווים הטרדה ופגיעה חמורה מצד אלו שאוחזים בכוח זה ומנצלים את חסינותם באופן שלא אליו התכוון המחוקק".

בסוף החודש שעבר, עם הגשת התביעה נגד אוחנה, אמרו פרקליטיו של חפץ כי "שר המשפטים ניצל באופן פסול, בזוי וזדוני את בימת הכנסת כדי לפגוע בניר חפץ ובמשפחתו ולנסות להדיח אותו מעדות האמת שמסר לרשויות האכיפה. אם מר אוחנה בונה על כך שמסך החסינות יציל אותו ממעשיו החמורים, כפי שתכנן כשהקריא את הנאום הפוגעני מן הכתב, טעות בידיו".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-06 13:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzM0NjXSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.