Search

לאחר 18 שנות לחימה: ארה"ב והטאליבן חתמו על הסכם שלום - ישראל היום

לאחר 18 שנות לחימה: ארה"ב והטאליבן חתמו על הסכם שלום - ישראל היום

ארצות הברית וארגון הטאליבן חתמו היום (שבת) על הסכם שלום היסטורי שעשוי לסלול את הדרך לפינוי כל הכוחות האמריקנים במדינה וסיום ההתערבות האמריקנית באפגניסטן הנמשכת למעלה מעשרים שנה. 

מזכיר המדינה המאמריקני, מייק פומפאו, ומפקד ברית נאטו, ינס סטולטנברג, חתמו על ההסכם עם ראשי ארגון הטאליבן בדוחא, בירת הנסיכות קטאר. 

על פי ההסכם, ארצות הברית וברית נאטו יוציאו את כל כוחותיהם מהמדינה בתמורה להפסקת מתקפות הטאליבן על הכוחות הזרים וגירוש כל הלוחמים הזרים והארגונים הקיצוניים מהשטחים בהם שולט הארגון. 

על פי ההסכם, שיחות שלום אמורות להתחיל גם בין הממשלה האפגנית בקאבול לבין ארגון הטאליבן במטרה לבסס ממשלה משותפת שתייצג אל כלל אוכלוסיית המדינה. בקאבול. 

ארצות הברית מחזיקה 12 אלף חיילים באפגניסטן, רובם סביב הבירה קאבול. למעלה מ-2,400 חיילים אמריקנים נהרגו באפגניסטן מאז החלה ההתערבות האמריקנית במדינה בשנת 2001. 

החשש באפגניסטן: חזרה לחוקי השריעה

 ארצות הברית פלשה למדינה בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר, שביצע ארגון אל קאעידה, שהנהגתו קיבלה מחסה מאנשי ארגון הטאליבן, ששלט במדינה אז.  הכוחות האמריקנים הצליחו בתוך שבועות ספורים, בעזרת ארגון הברית הצפונית האפגני, להפיל את שלטון הטאליבן במדינה ולכבוש את הבירה קאבול. 

אך על אף ההצלחה הראשונית, ארגון הטאליבן נותר נטוע עמוק בשטח הכפרי במדינה ועל אף מאבק ממושך שעלה בחייהם של עשרות אלפי אפגנים, הארגון עדיין מחזיק בשטחים עצומים במדינה עשהוא מוציא לפעול מידי פעם מתקפות טרור רצחניות נגד הצבא האפגני ומטרות אזרחיות. 

ארגון הטאליבן הוקם בשנות התשעים על ידי צעירים בני קבוצת הרוב הפשטונית במדינה במטרה להיאבק בשחיתות ולהשליט שלטון דתי יותר באפגניסטן.

בשנת 1995 נכנסו כוחות הטאליבן לבירה קאבול ובכך השלימו את השתלטותם על רוב חלקי המדינה. הארגון השליט במדינה משטר אסלאמי קיצוני שבמסגרתו נאסרה השכלה מנשים, נואפות הוצאו להורג במגרשי כדורגל וקוד לבוש מחמיר במיוחד נכפה על גברים ונשים כאחד.  

כעת חוששים רבים באפגניסטן כי ההסכם ונסיגת הכוחו תהזרים יסללו את דרכו של הארגון הקיצוני לבסס מחדש את שלטונו ולכפות מחדש את אימת חוקי השריעה.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-29 14:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3NjA50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.