Search

תיעוד: יהודים ביקרו בביתו של קאסם סולימאני - ישראל היום

תיעוד: יהודים ביקרו בביתו של קאסם סולימאני - ישראל היום

יהודים ביקרו בביתו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, והביעו צער על מותו. אתמול (ראשון) הגיעו נציגים של הקהילה היהודית באיראן לביתו של סולימאני, יחד עם מנהיגי המיעוטים הדתיים האחרים, ומסרו את תנחומיהם. 

כבר ביום שישי שעבר, שעות ספורות לאחר החיסול הדרמטי, הוציאו בקהילה היהודית הודעה חד משמעית שמגנה את המעשה, זאת ככל הנראה מתוך רצון לנתק בין היהדות לציונות, ועל מנת למנוע התנכלויות. "השם ייקום את דמו של סולימאני", נכתב בהודעה. 

צילום: באדיבות רדיו רן

על פי דיווחים במדינה, בין המשתתפים הרבים בהלווייתו של הבכיר האיראני היו גם נציגי הקהילה היהודית. באתר "בחדרי חרדים" פורסם כי ביניהם היה גם הרב הראשי של טהרן, הרב יהודה גראמי. 

"זה מאוד חשוב למיעוטים, במיוחד היהודים", מסביר רני עמרני מ"רדיו רן", רדיו ישראלי שמשדר בפרסית, מדוע הגיעו לנחם בבית משפחת סולימאני. "הם מפחדים מאנטישמיות ושלא יתנכלו בהם. הרבה פעמים בהפגנות של יום ירושלים היהודים יוצאים ומפגינים כי הם לא רוצים שיתנכלו להם. בלב הם אוהבים את ישראל. הם בסיטואציה שהם חייבים להוכיח שאין להם קשר לציונות. אם לא יעשו את זה דמם בראשם".

עיתונאית איראנית בשם מרווה אסמן פרסמה אף היא תיעוד מניחום האבלים בביתו של סולימאני. "זורואסטרים (דת פרסית עתיקה), יהודים, נוצרים ומוסלמים, ביקרו בבית בטהרן כדי לחלוק כבוד למפקד משמרות המהפכה. זו מדינה בעלת רקע רב-תרבותי ורב-דתי שמכבדת את מנהיגיה, שלא כמו מדינה אחרת שאנחנו מכירים", רמזה לארה"ב ככל הנראה.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-06 11:34:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIyMDA30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.