Search

הקרב על החסינות: "ליברמן שם לעצמו מטרה להביא להפלת נתניהו כמעט בכל מחיר" - ישראל היום

הקרב על החסינות: "ליברמן שם לעצמו מטרה להביא להפלת נתניהו כמעט בכל מחיר" - ישראל היום

אחרי שאתמול (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש ליושב ראש הכנסת אדלשטיין, את בקשת החסינות מהעמדה לדין, היום המערכת הפוליטית סוערת וגועשת.

עוד בנושא:

שר התיירות, ח"כ יריב לוין, ומי שעמד עד לאחרונה בראש צוות המשא ומתן מטעם מפלגת הליכוד, התראיין הבוקר לגל"צ והתייחס למהלך האחרון של ראש הממשלה. "נתניהו התלבט רבות לגבי החסינות. בסופו של דבר, כיוון שקיים חשש שאם לא הייתה מוגשת הבקשה, היו מונעים ממנו להתמודד לראשות הממשלה, הוחלט לבקש את החסינות בשלב הזה".

נתניהו הודיע: "אבקש חסינות" // צילום: עמי שמיר

השר לוין התייחס לעמדתו של ח"כ אביגדור ליברמן, שכזכור, דקות ספורות לאחר שהודיע ראש הממשלה נתניהו על החלטתו לנצל את זכות החסינות העומדת לו, ולפני שהסתיימה הצהרתו של נתניהו, הודיע יו"ר מפלגת ישראל ביתנו על כך שלא יתמוך בבקשת החסינות של נתניהו. "לא הופתעתי", אמר השר לוין בריאיון והדגיש כי "ליברמן שם לעצמו מטרה להביא להפלת נתניהו כמעט בכל מחיר".

ח"כ אלי אבידר, ממפלגת ישראל ביתנו, התראיין גם כן הבוקר בגל"צ ותקף את מהלכו האחרון של נתניהו. "היינו הראשונים שאמרנו שנתניהו מבקש רק ממשלת חסינות", אמר ח"כ אבידר שתהה בריאיון: "מה יהיה השלב הבא? הוא יבקש לנהל את המדינה מנמיביה, כי אין שם הסכם הסגרה? זה בלתי נתפס".

ח"כ אבידר התייחס למאמצים הצפויים לשם הקמתה של ועדת הכנסת, שתדון במתן החסינות לנתניהו ולכך שלשכתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין, סירבה לכנס את הוועדה. ח"כ אבידר: "אם אדלשטיין ישחק לפוליטיקות של נתניהו, הוא ייכנס לדפי ההיסטוריה כיו"ר הכנסת שפעל נגד עקרונות הדמוקרטיה המובהקים ביותר", והוסיף כי "ידם של אנשי ז'בוטינסקי תישרף לפני שיצביעו לאדם שמנסה לחמוק מאימת הדין".

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, התראיין הבוקר לרשת כאן ב' והתייחס למאמצים של מפלגת כחול לבן להקים ועדה שתדון בענייני החסינות בהקדם האפשרי. "לקיים דיון בכנסת שפוזרה זה פשוט למנוע את רצון הציבור. כחול לבן רוצים להפיל את נתניהו בכל מחיר", קבע ח"כ זוהר שהוסיף כי "יש פה שאלה פשוטה, מה יש לכחול לבן להציג חוץ משנאת נתניהו? אין להם אידיאולוגיה, אין להם איזה ערכים שהם מביאים. אז הם רוצים להפיל את נתניהו בכל מחיר, זאת המטרה שהם הציבו לעצמם".

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן התראיין הבוקר גם כן לרשת כאן ב' ותקף את מריחת הזמנים בעניין הקמת הוועדות ואת ההשלכות הנלוות בהענקת חסינות לנתניהו. "אנחנו רוצים זמן רב להקים את ועדת הכנסת ויולי אדלשטיין מתנגד לכך. כשראש הממשלה מבקש חסינות צריך לכבד את הבקשה ולקיים דיון בעניין - הכנסת היא לא עיר מקלט".

כזכור, אתמול הגיש ראש הממשלה, בנימין נתניהו באמצעות באי כוחו, ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין את בקשת החסינות מהעמדה לדין. במכתבו טען ראש הממשלה כי כתב האישום נגדו הוגש תוך הפלייה בינו לבין אחרים, בחוסר תום לב, כי ניהול ההליך הפלילי שלו יגרום לנזק של ממש לתפקוד הכנסת, וכי כל פעולותיו נעשו בדין – חלקן אך במסגרת תפקידו.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-02 07:29:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIwODQx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.