Search

בדרך לבחירות: הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיזורה בקריאה טרומית - וואלה!

בדרך לבחירות: הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיזורה בקריאה טרומית - וואלה!

בדרך לבחירות: הכנסת אישרה את הצעת החוק לפיזורה בקריאה טרומית
צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

הליך החקיקה לקראת פיזור הכנסת ה-22 החל הבוקר (רביעי) עם התכנסות הוועדה המסדרת בראשותו של ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן). הוועדה, שלה סמכויות הנוגעות לסדרי הדיונים בכנסת, אישרה תחילה פטור מחובת הנחה לשתי הצעות חוק. הראשונה, הצעה לפיזור הכנסת שכוללת את תאריך הבחירות הקרובות: ה-2 במרץ 2020, ו' אדר תש"ף. השנייה, הצעה ובה שינויים בנוגע ללוח הזמנים לרישום המפלגות החדשות, עבודת ועדת הבחירות המרכזית ומימון מפלגות.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את שתי הצעות החוק. 50 ח"כים תמכו בהצעה לפיזור הכנסת, ללא מתנגדים. בהמשך היום יובאו ההצעות להצבעה גם בקריאה ראשונה, בקריאה שנייה ובקריאה שלישית. מיד לאחר אישור כל קריאה, ההצעות יחזרו לוועדה המסדרת לדיון לקראת הכנתן לקריאה נוספת. גורמים בכנסת טוענים כי האישור בפועל של פיזור הכנסת יהיה סמוך לחצות הליל.

14:25 - הוועדה המיוחדת דנה בהצעות החוק לקריאה ראשונה

הוועדה המיוחדת בכנסת דנה בהצעות החוק לפיזור הכנסת ה-22 לקריאה ראשונה.

13:28 - עודה: מבדילים בין הציבור הרוסי לגזען המושחת ליברמן

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה תקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וצייץ כי "‏אנחנו מבדילים בין הציבור הרוסי לגזען המושחת שעומד בראש מפלגת קש שקוראים לה ישראל ביתנו". עודה כתב כי "התקציב היחיד שליברמן העביר בחייו היה לתוך חשבון הבנק של בתו".

13:10 - ליברמן: "בליכוד ובכחול לבן העדיפו בחירות מוקדמות"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת סיעתו כי "לא פסלנו אף אחד, אבל גם בליכוד וגם בכחול לבן העדיפו בחירות מוקדמות". ליברמן הוסיף כי "אי אפשר לקבל את העובדה שכל מה שניצב על סדר היום הוא הבעיה האישית של ראש הממשלה ואת הטירוף ששלושה רמטכ"לים בשיא הרצינות שקלו להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת".

ליברמן שב והאשים את שתי המפלגות הגדולות. לדבריו, "בליכוד היה ברור וגם ברור היום שמה שמעניין זה לא ממשלה צרה או רחבה אלא 61 ח"כים בלי ישראל ביתנו על מנת לפתור בעיות אחרות שלא קשורות לענייני המדינה. גם כחול לבן התנהלו בצורה מחפירה, הם רימו את הבוחרים שלהם" .

12:45 - הכנסת אישרה הקמת ועדה מיוחדת לדיון בפיזור הכנסת

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 18 תומכים וללא מתנגדים, את בקשת הוועדה המסדרת בדבר הקמת ועדה מיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22, והצעת חוק הבחירות לכנסת ה-23.

12:28 - כמה תעלה לנו מערכת בחירות שלישיות?

עלות מערכת בחירות נוספת בהתאם למצב החוקי כיום צפויה לעמוד על סך 534 מיליון שקלים. הצעת החוק צפויה לייקר את העלות בכ-60 מיליון שקלים.

12:10 - גנץ: "המשחקים בחסינות נולדו בגלל שטיקים פוליטיים"

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "המשחקים בחסינות נולדו בגלל שטיקים פוליטיים". בכנס "שומרים על החוק" בהשתתפות בכירים במערכת המשפט שארגנה ח"כ רויטל סויד (העבודה-גשר), טען גנץ כי אין מקום לחסינות במקרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "המאבק על החסינות מתמשך כבר שלוש מערכות בחירות שנועדו להגיע לרוב שיבטיח את החסינות, יחד עם עוד כמה תופעות שליליות כמו פסקת התגברות לא מאוזנת".

11:52 - עודה: "הבחירות יהיו שירת הברבור של הנאשם מבלפור"

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הבחירות הקרובות יהיו שירת הברבור של הנאשם מבלפור. נסיים אותן עם הישג היסטורי של 15 מנדטים".

11:48 - הכנסת אישרה בקריאה טרומית את פיזורה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-22, וקיום הבחירות ב-2 במרץ. ח"כ אבי ניסנקורן הציג את ההצעות: "הלב נחמץ היום לי ואני חושב שלכל חברי הכנסת. כל צד חושב שהשני אשם ואני מבקש שננהג בממלכתיות ושנדע ימים טובים יותר." השר יריב לוין השיב בשם הממשלה כי "כולנו היינו מעדיפים לא להגיע למצב הזה, והעיסוק שעוד נעסוק בו רבות בשאלה מי אשם ולמה, לא יועיל בנקודת הזמן הזו".

בהצעה לפיזור הכנסת תמכו 50 חברי כנסת ללא מתנגדים, בהצעת קיום הבחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרץ תמכו 50 ח"כים ושבעה ח"כים מטעם ישראל ביתנו התנגדו. שתי ההצעות יועברו לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה שתדון בה.

11:30 - המליאה החלה בדיון על הצעות החוק בקריאה טרומית

מליאת הכנסת החלה להתכנס על מנת לדון ולהצביע על שתי הצעות החוק בקריאה טרומית.

11:17 - מסתמן: הפריימריז לראשות הליכוד ייערכו ב-26.12

מסתמן: הפריימריז לראשות הליכוד ייערכו ב-26 בדצמבר, בכפוף להיתכנות לוגיסטית.

10:50 - פרץ לכחול לבן: הפסיקו את אשליית המגעים עם נתניהו

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ קרא לכחול לבן "להפסיק את אשליית המגעים עם בנימין נתניהו". לדבריו, "ביבי רוצה בחירות, נלך לבחירות, ננצח בהן ונחליף את אותו וגם את המדיניות שלו". פרץ צפוי לפנות היום לכל ראשי המפלגות בגוש המרכז-שמאל כדי לתאם אסטרטגיה משותפת בה לא יתקפו זה את זה.

10:25 - הוועדה המסדרת אישרה לדון בהצעה לפיזור הכנסת

הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת ההנחה להצעת החוק לפיזור הכנסת. ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) נמנע, בעוד כל השאר הצביעו בעד. מדובר באישור להליך מזורז להצעות החוק שעליהן יצביעו עוד היום במליאה. ההצבעה במליאה בקריאה טרומית תתחיל ב-11:30.

10:20 - ח"כ זוהר תמנו שטה: "אף אחד לא מאמין לכם"

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) טען בוועדה המסדרת כי "התרגלנו לשקרים, להסתה ולהכפשות". בתגובה למתקפה של ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר זוהר כי "אף אחד לא מאמין לכם ולשקרים שלהם. אלה שמאמינים לכם והולכים איתכם זה לא מאידיאולוגיה אלא משנאה".

10:15 - ח"כ תמנו שטה: "נתניהו מחזיק את כולנו כבני ערובה"

ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך דיון בוועדה המסדרת ואמרה כי הוא "מחזיק את כולנו כבני ערובה". לדברי תמנו שטה, "הוא היה צריך לעשות עוד דבר אחד ולפרוש מתפקידו כדי שנוכל להמשיך לתפקד". ח"כים מהליכוד, בהם ח"כ קרן ברק, צעקו בתגובה כי "העם בוחר, לא פנינה תמנו שטה".

10:01 - ח"כ טיבי: "לציין בחוק גם את תאריך הבחירות הרביעיות"

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר במהלך דיון הוועדה המסדרת כי "מצער מאוד שהחוק היחיד שעולה לדיון הוא פיזור הכנסת". טיבי הציע לציין בחוק תאריכים רלוונטיים בחודשים הקרובים, "למשל השבעת הכנסת ה-23, פקיעת מנדט ראשון, פקיעת מנדט שני ופקיעת 21 יום כולל גם את הבחירות הרביעיות".

09:59 - ח"כ פורר קרא לביטול השבתון למי שלא יצביע

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קרא במהלך הדיון בוועדה המסדרת לבטל את יום השבתון בבחירות למי שלא יצביע. יור הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אמר בתגובה כי "זה יום שהוא דרמטי, אנחנו לא צריכים לתת עונש לאזרחים על כך שהולכים לבחירות שלישיות. הנושאים האלה צריכים לעלות לדיון בצורה מעמיקה כשיש כנסת עובדת".

09:45 - החלה התכנסות הוועדה המסדרת

הוועדה המסדרת בראשותו של ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) החלה את ההתכנסות במהלכה צפויה להעניק להצעות החוק פטור מחובת הנחה לכל הקריאות. הפטור המבוקש נדרש על מנת לאפשר למליאת הכנסת לדון ולהצביע על הצעת חוק לפני זמן ההמתנה הקבוע בתקנון הכנסת.

07:14 - ליברמן במתקפה חריפה נגד נתניהו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פתח הבוקר במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעות לפני פיזור הכנסת. ליברמן רמז לכתב האישום שהוגש נגד נתניהו ואמר כי "אדוני ראש הממשלה, אולי אתה סוכן של גורמים עלומים ועשירים ממקומות שונים בעולם?". ליברמן הוסיף כי "ההבדל בינינו שאצלי מעולם המטרה לא קידשה את האמצעים ומעולם לא החלפתי עקרונות בכיסאות. אז תסתכל בראי טוב טוב. שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש".

(עדכון ראשון: 09:28)

Let's block ads! (Why?)



2019-12-11 12:25:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjg3ODXSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.