Search

יש שימוע בתיקי ראש הממשלה? התובעת ליאת בן ארי בחופש - ישראל היום

יש שימוע בתיקי ראש הממשלה? התובעת ליאת בן ארי בחופש - ישראל היום

פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ומי שהייתה הקו הניצי בתיקי נתניהו, והמליצה על הגשת כתבי אישום בכל התיקים בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, עו"ד ליאת בן ארי, לא נכחה היום (ראשון) בשימוע שהוקדש לתיק 1000 וגם לא תהיה מחר בשימוע שיוקדש לתיק 2000. הסיבה - היא בחופש. 

צפוי שהיא תתעדכן במתרחש וככל הנראה תקרא סיכומים על עיקרי הטענות, אך בסופו של הליך היא כן תהיה חלק מישיבות העומק הצפויות, בציוותו של היועץ המשפטי לממשלה לאחר תום ימי השימוע. היא זו שתצטרך בין יתר הגורמים להמליץ האם לקבל מי מהטיעונים או לא. היא תצטרך להמליץ מבלי שהייתה נוכחת פיזית בכל ימי השימוע, ומבלי ששמעה את כל מה שיש לעורכי דינו של נתניהו לומר ממקור ראשון.

פרקליטו של נתניהו: "לא יהיה מנוס מסגירת התיקים" // צילום: עמי שמיר

במשרד המשפטים המעיטו בחשיבות הרבה שיש לנוכחות זו, ומסרו כי היעדרותה לא תפגע בהליך. "השימוע נערך בפני היועמ"ש, שהוא הגורם המוסמך להחליט בתיק, וכן נוכחת בו נציגות רחבה של פרקליטים מהמחוז. ממילא היעדרותה של בן ארי היום ומחר לא תפגע בשימוע. השימוע נקבע מלכתחילה לימים רביעי וחמישי, ובן ארי נכחה בימים אלה במלואם. כשבוע בלבד לפני מועד השימוע ביקשו הסניגורים להוסיף ימים. לפנים משורת הדין, הבקשה נענתה ונוספו יומיים לשימוע (היום ומחר). בן ארי יצאה לנסיעה שתוכננה זמן רב מראש, ולא ניתן היה לבטלה - ועל כן היא לא תנכח ביומיים הנוספים".

לשימוע התווספו יומיים, נתניהו // צילום: אורן בן חקון

כזכור, הבוקר החל היום השלישי לשימוע של ראש הממשלה. צוות ההגנה שלו בראשות עו"ד עמית חדד, יוסי אשכנזי ורם כספי, הגיע בשעות הבוקר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה ברחוב סאלח א-דין בירושלים, ושוטח את טיעוניהם. היום השימוע יעסוק בתיק 2000, מחר בתיק 1000 ובשבוע שעבר הוא עסק במשך יומיים בתיק 4000.

עוד בנושא: 

בתיק 1000, הוא תיק המתנות, היועמ"ש חושד שבמשך כעשרים שנה קיבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טובות הנאה בדמות מתנות (סיגרים, שמפניות ותכשיטים) מאנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן. צוות ההגנה של נתניהו צפוי לטעון כי החברות בין נתניהו מילצ'ן נמשכה 20 שנה, עוד בטרם היה נתניהו ראש הממשלה. טענה נוספת של עורכי הדין נוגעת לעובדה שבמקרים מסוימים נתניהו פעל נגד האינטרסים של מילצ'ן. כך למשל במניעת סבסוד ממשלתי לערוץ 10 שהיה בסכנת סגירה כשמילצ'ן היה בעליו, וכן בקידום רפורמה לפתיחת יבוא שוק חלפי הרכב כשלמילצ'ן היה מונפול בתחום.

בשבוע שעבר שטח צוות ההגנה את הטיעונים לתיק 4000. בסיום השימוע מסר עו"ד חדד כי הובאו ראיות חדשות והוא משוכנע שהתיקים יסגרו. בתיק 4000 הוא תיק בזק, חשוד ראש הממשלה כי הטיב עם בזק ובעל השליטה שאול אלוביץ' בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה הטבות רגולטוריות שונות השוות ל-1.8 מיליארד שקלים.

עו"ד עמית חדד בכניסה לשימוע // צילום: מירי צחי

צוות ההגנה של נתניהו טען כי אתר וואלה הוא אתר עוין לראש הממשלה. כסימוכין הם מביאים את בדיקת אתרי העין השביעית שאינו נחשב לאוהד את נתניהו, גלובס ומידה, שמצאו שוואלה היה עוין את נתניהו אף יותר מכלי תקשורת אחרים ובייחוד בזמן הבחירות.

בנוגע למיזוג של בזק ו-yes שנעשה לכאורה בתמורה לסיקור האוהד, טוען צוות ההגנה כי פעולה זו אושרה על ידי כל הרגולטורים הנוגעים בדבר בהם הרשות להגבלים עסקיים, המועצה לכבלים וללוויין, וועדת הריכוזיות והיועמ"ש של משרד התקשורת. זאת ועוד, בעקבות הרפורמה של השוק הסיטונאי שקידם נתניהו, מניית בזק התרסקה והחברה שווה היום פחות מחצי ממה שהייתה שווה טרם הרפורמה.

הצוות המשיך וטען כי לא היה סיקור חיובי לנתניהו באתר וואלה וגם אם היה, זה לא היה בידיעתו. צוות ההגנה אף טען כי בא בטענות לבני הזוג אדלסון ולעורך "ישראל היום" יותר פעמים מאשר לבעלי וואלה. עוד הובאו חוות דעת של חמישה פרופסורים אמריקנים, שטוענים כי בחינה של סיקור בכלי תקשורת כעבירה פלילית מהווה סכנה לדמוקרטיה.

הערכות במשרד המשפטים כי הטיעונים שהובאו היו ממוקדים ונוגעים לליבת החשדות, לכן לדבר עשויה להיות השפעה עד כדי בחינה מחודשת של חלקים בתיקים.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-06 11:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk3MzQ50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.