Search

נגיף הקורונה מתפשט בישראל: כל מה שאתם צריכים לדעת - ישראל היום

נגיף הקורונה מתפשט בישראל: כל מה שאתם צריכים לדעת - ישראל היום

לאחר שהתבשרנו מוקדם יותר היום (שישי) על עוד חולה קורונה בישראל - אשתו של הגבר ששב מאיטליה חלה בנגיף ואושפז בבידוד בבית החולים שיבא. האישה אובחנה היום עם תוצאה חיובית לקורונה ותועבר לבידוד. מצבה מוגדר קל, אבל רשימת המקומות שבהם שהה בשבוע האחרון אותו חולה קורונה מעוררת דאגה בקרב רבים, כיוון שהוא שהה במשך שעות ארוכות בקרב בני אדם רבים.

עושה רושם כי לפחות מאות אנשים נוספים נמצאים כעת בסכנת הידבקות. כמובן שהסיטואציה המדאיגה מעלה הרבה שאלות על הדרך הנכונה להתמודדות, שהחשובה שבהן: מה הקריטריונים שצריכים להדאיג אותנו ולגרום לנו להודיע למשרד הבריאות על החשש שנדבקנו. וכפועל יוצא: מי צריך להיכנס לבידוד, מה אסור ומה מותר לעשות במהלך הבידוד מבחינת מגע עם אנשים, והאם אנו זכאים לקבל פיצוי על ימים אלה כימי מחלה או ימי חופש.

חולה קורונה ראשון בישראל, אדם שחזר מאיטליה // צילום: פז בר

אז מי בעצם צריך להיכנס לבידוד?

חזרתם מהמזרח הרחוק: מסין, מתאילנד, מהונג קונג, מסינגפור, ממקאו, מיפן, או מקוריאה הדרומית? מדינת ישראל הוציאה צו מיוחד הדורש מכם להיכנס לבידוד עצמי בבית של 14 יום מעת היציאה שלכם ממדינות אלו. תוקף ההחלטה על בידוד ביתי לחוזרים הוא למי שנחת בישראל ממדינות אלה החל מיום 16.2.2020 בשעה 12:00 ואילך. הבידוד לא חל על מי שהיה במקומות אלה במסגרת טיסת המשך (קונקשן).

בנוסף, אם הייתם במגע עם אדם שנדבק (בצורה מוכחת) בקורונה - הוראות אלו חלות גם עליכם. כשמגע נחשב מגע הדוק קרי שהייה של פחות משני מטר למשך 15 דקות לפחות עם חולה.

האם הנחיית הבידוד תקפה למי שחזרו מכל האזורים של איטליה?

כן. אין הבדל בין השבים מצפון איטליה ושאר המדינה בכל הנוגע להנחיה לבידוד בית. החובה מוטלת על כולם, למעט מי שרק היו בקונקשן.

ד"ר אודי קלינר

צילום: שלום רחמנוב

יש לי כינוס חשוב במדינה שאין עליה  אזהרה, מה עלי לעשות?

ההמלצה לציבור היא להימנע מנסיעות לא נחוצות לחו"ל ובמיוחד לכנסים בינלאומיים, בשל החשש למגע ישיר עם חולים המגיעים מכלל מדינות העולם.

הייתי בטיול במדינה שיש עליה אזהרה והמשכתי למדינה אחרת שאין עליה אזהרה, מה דין ימי הבידוד שלי?

הבידוד הוא 14 ימים מלאים מהיציאה מהמדינה שנמצאת ברשימה שאלו ששבים ממנה  מונחים להיכנס לבידוד. למשל, אם יצאת מהמדינה שיש עליה אזהרה לפני שבעה ימים - אזי נדרש ממך להיכנס בארץ לבידוד של שבעה ימים.

כמה אנשים מגיעים מדי יום מאיטליה לישראל?

מאות אנשים מגיעים מאיטליה מדי יום לישראל בשגרה. יש צפי שמספר זה יירד משמעותית כתוצאה מהמצב המתפתח.

איך מבצעים מעשית את הבידוד בבית?

יש לשהות בחדר נפרד משאר בני המשפחה, שהוא מאוורר היטב עם דלת סגורה. יציאה מהחדר תהיה רק לצורך פעולות הכרחיות, ולזמן קצר ככל הניתן, תוך כדי כיסוי הפה והאף במסכת אף-פה או בבד. במידה וישנם מספר מבודדים באותו בית, הם יכולים לשהות יחד באותו חדר.

במידה וכל בני הבית נדרשים לבידוד, אין מגבלות מיוחדות בתוך הבית. כמו כן, צריך לשטוף ידיים במים וסבון או לחטא אותן בחומר חיטוי לפני ואחרי הכנת אוכל, לפני אכילה, ולפני ואחרי שימוש בשירותים. עדיף להשתמש בניירות חד-פעמיים לייבוש הידיים. במידת האפשר, יש להשתמש בשירותים נפרדים למבודדים. חשוב מאוד להקפיד על כיסוי הפה והאף בעת עיטוש או שיעול, בעדיפות אל תוך מטפחת חד פעמית או למרפק מכופף. מיד לאחר מכן, יש לשטוף ידיים במים וסבון או לחטא אותן בחומר חיטוי אלכוהולי.

מהן ההנחיות להורים יחידניים אשר צריכים להיות בבידוד?

ההנחיה העקרונית היא שיש להישאר בבידוד. אנו קוראים לאנשים לתת עזרה ולתמוך  בסביבתם, משפחה וחברים, ככל הניתן על מנת לאפשר למבודדים לקיים את חובתם ולשמור על בריאות הציבור.

מהן ההנחיות לאנשים שהיו במגע עם החולה שחזר מאיטליה?

ההנחיה היא להיות בבידוד בית ‭ 14‬ ימים מאז המגע עם החולה. אם מי מהם יפתח חום או תסמינים נשימתיים עליו לדווח למוקד  מד"א ‭ 101‬ ולנהוג על פי ההנחיות.

ד"ר אודי קלינר הוא סגן ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות

Let's block ads! (Why?)



2020-02-28 12:56:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM3NTIx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.