Search

מינוי דרמטי: זאת ממלאת מקום פרקליט המדינה - סרוגים

מינוי דרמטי: זאת ממלאת מקום פרקליט המדינה - סרוגים

אברהם בלוך, חדשות סרוגים17.12.19 10:42  י"ט בכסלו תשפ

מינוי דרמטי: זאת ממלאת מקום פרקליט המדינה

  חיים גולדברג/ סרוגים

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע היום (שלישי) על החלטתו כי אורלי בן ארי-גינזברג תכהן כממלאת מקום פרקליט המדינה.

"לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם: נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה" אמר אוחנה על המינוי. "כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות, ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות"

עוד באותו נושא

צפו: שי ניצן מחתים כרטיס בפרקליטות בפעם האחרונה


"החלטתי כי עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז – היא שתמלא את מקום פרקליט המדינה היוצא" הסביר. "אורלי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה".

כזכור, לאוחנה היו חמישה מועמדים לתפקיד, כשמלבד אורלי בן ארי-גינזברג התמודדו גם דן אלדד, אושרה גז-איזנשטיין, והסרוגים שלמה למברגר ורז נזרי. בשלב הראיונות עם השר, הודיעו לו גז-איזנשטיין ונזרי כי הם אינם מעוניינים בתפקיד.

אוחנה אמר על המועמדים: "לכל המועמדים שהזכרתי למעט אחד, ניסיון רב של עשרות שנים בניהול תיקים פליליים, בוודאי יותר מלפרקליט המדינה הנוכחי עת נכנס לתפקידו. למעשה המועמד היחיד שאין לו את הניסיון הפלילי האמור הוא רז נזרי, אך הוא מפצה על כך בניסיון רב ועשיר בתחומי המשפט הציבורי ובליווי היועצים המשפטיים לממשלה לאורך השנים במגוון תיקים – כולל בתחום הפלילי."

"אנחנו מדינת חוק"

מינוייה של בן ארי-גינזברג מגיע לאחר מאבק בין שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כאשר אוחנה ביקש לבחור את ממלא המקום באופן עצמאי ואילו מנדלבליט הגביל אותו לאדם אחד בלבד, למברגר, תוך שהוא מנמק זאת "בשים לב לוותק הרב של עו"ד למברגר, לתפקידיו הקודמים ולתפקידו הבכיר הנוכחי, לניסיונו העשיר וליכולותיו הגבוהות."

אוחנה הגיב לדברי  מנדלבליט כי ההחלטה הסופית תהיה שלו: "בעוד שבועיים יסיים פרקליט המדינה את כהונתו. היות שאנחנו מדינת חוק, מי שיקבל את ההחלטה מי ימלא את מקומו יהיה אני, בהתייעצות עם נציב שירות המדינה ועם היועץ המשפטי לממשלה".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', קרא לשר המשפטים שלא להתקפל בפני היועמ"ש: "אני קורא לשר המשפטים ⁦‪אוחנה לסרב להיכנע לתכתיביו הלא חוקיים, לא מוסריים, לא צודקים ולא דמוקרטיים של היועץ המשפטי לממשלה ולמנות לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה את מי שהוא מוצא כמתאים ביותר לדעתו. אם בג"צ יבטל- אז שלא יהיה פרקליט מדינה".

כאמור, היום החליט שר המשפטים כי אורלי בן ארי-גינזברג תכהן כפרקליטת המדינה, בניגוד לעמדת היועמ"ש.

מינוי שנוי במחלוקת

עו"ד טליה ששון אמרה לסרוגים כי: "למנות פרקליט מדינה שלא בהסכמה עם היועץ המשפטי לממשלה או בניגוד לדעתו זה מעשה שפוגע באופן מהותי בתפקוד של אותו פרקליט שהתמנה, משום שהיועמ"ש הוא המממונה המקצועי על הפרקליט. לא יתכן למנות פרקליט שאיננו על דעת היועץ".

"צריך לזכור שאוחנה הוא שר משפטים בממשלת מעבר, ולכן הוא לא יכול למנות פרקליט מדינה קבוע כרגע אלא רק ממלא מקום. שיקול הדעת שהשר רשאי להפעיל במצב של ממשלת מעבר הוא מאוד צר, וכאן, כשהוא פועל בניגוד לעמדת היועמ"ש, על פניו הוא חורג משיקול הדעת ששר המשפטים רשאי להפעיל בעת ממשלת מעבר".

ששון סיימה: "בוא לא נהיה תמימים, אם שר המשפטים ממנה אדם בניגוד לעמדת היועמ"ש, הוא עושה את זה בכוונת מכוון בכדי לחבל בעבודת פרקליטות המדינה".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-17 08:42:52Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMi5gFodHRwczovL3d3dy5zcnVnaW0uY28uaWwvMzk5ODc3LSVENyU5RSVENyU5OSVENyVBMCVENyU5NSVENyU5OS0lRDclOTMlRDclQTglRDclOUUlRDclOTglRDclOTktJUQ3JTk2JUQ3JTkwJUQ3JUFBLSVENyU5RSVENyU5RSVENyU5QyVENyU5MCVENyVBQS0lRDclOUUlRDclQTclRDclOTUlRDclOUQtJUQ3JUE0JUQ3JUE4JUQ3JUE3JUQ3JTlDJUQ3JTk5JUQ3JTk4LSVENyU5NCVENyU5RSVENyU5MyVENyU5OdIBAA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.