Search

כוכבי הרשת העלימו הכנסות - ונתפסו - ישראל היום

כוכבי הרשת העלימו הכנסות - ונתפסו - ישראל היום

רשות המסים ערכה מבצע ארצי בן יומיים, במטרה לאתר עסקים המנוהלים ברשתות החברתיות ובאינטרנט ולבדוק האם הם מדווחים על פי דין על הכנסותיהם מפעילות זו. 
במסגרת המבצע התמקדו הבודקים ביוטיוברים, בלוגרים, אופי עוגות מעוצבות, שפים, ועוד - כשהמכנה המשותף לכולם הוא העובדה שהם ומנהלים את עסקיהם ברשת האינטרנט. 
אחרי עבודת הכנה אינטנסיבית, נוטרו העסקים הווירטואליים שמרכז עשייתם הוא, ברשתות החברתיות וחלקם אף מקבלים שכר מגוגל (בעיקר יוטיוברים, וככל הנראה הכנסה מהצגת פרסומות בערוצים שלהם ביוטיוב), ומהרשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק ואחרים. למרבית בתי העסק שילמו הלקוחות באמצעות אפליקציות תשלום שונות.

עוד בנושא:

ניסוי כלים לשירות המוזיקה של יוטיוב
 

"אני בוחנת את האופציה לפתוח תיק"

כוכבת רשת, יוטיוברית שלא ניהלה רישום הכנסות למרות שקיבלה תשלום קבוע מגוגל בעבור סרטונים שהעלתה ביוטיוב, טענה "אני בוחנת את האופציה אם שווה לפתוח תיק..". יוטיוברית אחרת שאף היא לא פתחה תיק במס הכנסה ולא ניהלה את ספרי העסק שלה משנת 2018, למרות שסכומי כסף אותם קיבלה מיוטיוב ומחברות נוספות, הופקדו לחשבון הבנק שלה, מיהרה להבטיח לחוקרי רשות המסים: "אני אגש לפתוח תיק". כוכב רשת נוסף שקיבל מגוגל סכום של כ-100,000 שקלים עליהם לא דיווח בספרי העסק שלו הצהיר: "אני רוצה לסגור את התיק".

מאמנת כושר ידועה, שמפרסמת את עצמה בסרטונים ביוטיוב, לא תיעדה הכנסות מגוגל  בעבורם, במהלך שנת 2019. מאמנת הכושר גייסה את בן זוגה שאמר לבודקי הספרים: "לא ידעתי שצריך להוציא קבלות על הכנסה זו וגם אשתי נמצאת הרבה בחו"ל". 

סטנדאפיסטית שברשותה נכס המושכר לטווח קצר, אותו פרסמה באמצעות האינטרנט, בנוסף להכנסות מעמלת מכירת כרטיסים, אותם היא מבצעת באמצעות האינטרנט, לא רשמה הכנסות מפעילויות אלו, בסכום של 57,182 שקלים. תשובתה לפשר הדבר היתה: "רואה החשבון מכניס הכל לדו"ח בסוף השנה, אני לא מבינה ולא מתעסקת בזה".

שף שמומחיותו ב"ייצור" מתכונים ותוכן באינסטגרם, בפייסבוק וביוטיוב, שקיבל מיוטיוב סכום של 47,000 שקלים בשנת 2018 ו-15,221 שקלים נוספים במהלך שנת 2019, ולא תיעד אותם כהכנסות בספרי העסק טען: "חשבתי שאני צריך להוציא קבלה ולרשום בספרים רק בסוף השנה, כי זה כסף שהתקבל מחו"ל, טעיתי אני מצטער". 

שף אחר המתמחה באירועים פרטיים ברחבי הארץ, אותם הוא מעלה לאינסטגרם וליוטיוב, קיבל תשלום בסך 11,369 שקלים מגוגל על פרסומות, שלא תועד בספרי העסק שלו. השף אמר לחוקרי המס ההמומים: "אני אברר ואעדכן אתכם..".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-17 10:05:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE2MzE30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.