Search

שרה נתניהו לא התייצבה להעיד בתביעה נגדה; השופט: "הדברים מקוממים" - הארץ

שרה נתניהו לא התייצבה להעיד בתביעה נגדה; השופט: "הדברים מקוממים" - הארץ

נשיא בית הדין האזורי לעבודה, השופט אייל אברהמי, מתח היום (שני) ביקורת על שרה נתניהו מפני שלא התייצבה להעיד בתביעה נגדה. רעיית ראש הממשלה ביקשה כשעה לפני הדיון שלא להתייצב, אף שאברהמי הודיע אתמול שהתצהיר שהגישה יימחק אם לא תתייצב לעדות. "הגברת נתניהו אמורה היתה להעיד ראשונה, אין סיבה שהיא לא תהיה פה", אמר השופט, והוסיף כי דחיית הדיון תתבטא בהוצאות משפט.

נתניהו היתה אמורה להעיד היום בתביעה שהגישה נגד עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, שירה רבן. עורך הדין של נתניהו, יוסי כהן, אמר שרעיית ראש הממשלה יכולה להעיד מחר, והסביר: "היו אמורים להופיע הרבה עדים אחרים ולכן חשבנו שממילא לא יהיה זמן לחקור אותה". השופט אמר לכהן: "אתה אומר דברים מקוממים. אתה לא מחליט כמה זמן ייחקרו העדים". אברהמי הוסיף כי "ההסבר שניתן לא מניח את הדעת".

עו"ד יוסי כהן בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, היום

עו"ד יוסי כהן בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, היוםצילום: אמיל סלמן

השופט אמר לכהן כי בעלי הדין (תובע ונתבע) מעידים ראשונים, אולם סנגורה של נתניהו טען כי "זכותה של בעלת דין לשמוע קודם את העדויות האחרות במשפט לפני החקירה שלה". על כך השיב אברהמי: "30 שנה אני מכיר את הנהלים ולא מכיר דבר כזה. לבעל דין אין זכות כזאת". לאחר מכן טען כהן כי השופט כלל לא אמר שנתניהו תעיד היום. עורכת הדין של רבן, נעמי לנדאו, ציינה: "אני מוכנה לחקירה שלה ואין אפשרות שאחקור את העדים האחרים לפני חקירת הנתבעת עצמה".

האחראי על העובדים במעון ראש הממשלה, אמר בעדותו כי רבן סיפרה לו ביום שהיא עזבה שעשתה זאת מפני שעברה במעון "דברים קשים". קדוש ציין כי רבן סיפרה לו שנתניהו צעקה עליה, הרימה עליה ידיים ושהיא הצליחה לברוח. "אני יודע שהעובדות היו צריכות להחליף שלושה סטים של בגדים. אחד לכביסה, אחד לניקיון ואחד לבית".

בתצהיר שהגישה נתניהו במאי נכתב כי רבן "חוזה חזיונות שווא וזקוקה בדחיפות לאבחון פסיכולוגי". נתניהו הכחישה בתצהיר את הטענות שהעלתה רבן, שלפי אחת מהן היא הרימה את ידה בכוונה להכותה, עד שזו נאלצה לחמוק ממנה. "צריך רק לקרוא את הסעיף ולהבין שמי שבדה אותו כנראה לא היה מתקבל לעבודה אפילו ככתב רכילות בצהובון זול", הוסיפה.

שירה רבן בבית הדין לעבודה בירושלים, ביוני

שירה רבן בבית הדין לעבודה בירושלים, ביוניצילום: אוליבייה פיטוסי

נתניהו כתבה כי "שוב ושוב מתחייבת המסקנה כי התובעת אינה כשירה לנהל הליך משפטי, ומן הדין לבדוק היטב האם היא מבינה ומסכימה לאמור בכתב התביעה או שמא ניצל מאן דהוא את תמימותה וחוסר הבנתה כדי לקדם אג'נדות זרות וסמויות". בכך התייחסה נתניהו לעורכת דינה של רבן, נעמי לנדאו, שייצגה בעבר את העובדים לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי וגיא אליהו, שהגישו גם הם תביעות בשל העסקה פוגענית. לדברי נתניהו, תוכן התביעה של רבן והתנהלותה אינם מתיישבים עם היותה אשה חרדית מאמינה.

רבן העידה בתביעה ביוני, ובחקירתה הנגדית שאל אותה פרקליט נתניהו, עו"ד יוסי כהן: "כמה כסף קיבלת על העדות שלך?". במהלך עדותה הטיח בה כהן שוב ושוב שהיא משקרת וקרא לה לחזור בה מעדותה, עד שהשופט אברהמי ביקש ממנו להימנע מכך. מאוחר יותר תשאל כהן את רבן על פרטי יומה הראשון בעבודה והטיח בה שוב, "את לא אומרת אמת ובענק". כהן שאל את רבן, "איך עבודה שנמשכה שעתיים היתה כל כך קשה?", והיא השיבה, "זה לא נכון להגיד יום עבודה, זה יום התעללות. והתעללות זה דבר שמזיק לבריאות מהדקה הראשונה, מהשנייה הראשונה". לאורך עדותה של רבן, שאל אותה כהן כמה פעמים אם היא בריאה בנפשה.

תגיות:

Let's block ads! (Why?)



2019-10-07 10:39:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9sYXcvMS43OTUwNTQy0gEwaHR0cHM6Ly93d3cuaGFhcmV0ei5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9sYXcvMS43OTUwNTQy?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.