Search

הונג קונג משותקת: חשש מגל מחאה נוסף - ישראל היום

הונג קונג משותקת: חשש מגל מחאה נוסף - ישראל היום

הונג משותקת לקראת גל נוסף של מחאות שצפוי להתחדש היום (שבת) לאחר שמנהיגת האוטונומיה, קורי לאם, הודיעה אתמול על חוק חדש שיאסור על חבישת מסיכות במהלך הפגנות.

שירותי הרכבת, הרכבת התחתית והאוטובוסים הושבתו ברחבי האוטונומיה לקראת ההפגנות וכחות רבים שלך המשטרה נפרשו ברחבי עיר המדינה למודת הקרבות. מאות מפגינים כבר החלו להיאסף לקראת המחאה בנקודות מרכזיות, כשהם חובשים מסכות וקוראים "התנגדי הונג קונג" ו"תהילה להונג קונג".

עוד בנושא

אתמול נשאה לאם נאום נדיר ושנוי במחלוקת בו אמרה כי האוטונומיה נמצאת במצב של "חצי שיתוק" והגדירה את המחאה נגד ההתערבות הסינית באוטונומיה כ"אלימות חסרת תקדים". 

לאם התייחסה לחוק השנוי במחלוקת אותו הציגה, האוסר על חבישת מסיכות במהלך הפגנו תאו מחאה ואמרה כי החוק נועד "להגן על האזרחים, על שגרת יומם והחופש שלהם ממיעוט קטן של מפגינים שיוזמים מהומות אלימות". 

ביזה והצתה

בעוד מאות מפגינים חבושי מסיכות ואוחזי מטריות כבר שוטפים את רחובות הונג קונג, הנזק שגרם גל המחאה לעיר העצומה נראה בכל מקום. תיירים דיווחו לסוכנות הידיעות איי.פי על עשרות סניפים של בנקים שהוצתו וציבור שנאלץ להמתין בטורים ארוכים בכספומטים שנותרו עובדים. 

על פי הדיווחים, פושעים מנצלים את האנדרלמוסיה הכללית ובוזזים חנויות שנותרות ללא השגחה. בעלי עסקים קטנים נצפו ישנים בבתי העסק שלהם למנוע שוד וביזה. 

מחסום בוער שהקימו מפגינים בהונג קונג // צילום: אי.פי.איי

שר הביטחון של ממשלת האוטונומיה, ג'ון לי, אמר כי: "בכך שאנשים אינם מגנים את האלימות הם מלבים אותה. מה שמוסיף שמן למדורה היא התמיכה של אנשים מסוימים באלימות. מה שצריך לקרות עכשיו זה שאנשים יגידו לא לאלימות". 

תחנת רכבת מנופצת בהונג קונג // צילום: רויטרס

אך גם מפגינים המתנגדים לטקטיקות אלימות טוענים כי הדרך היחידה לגרום לממשלה לוותר על "חוק ההסגרה", חקיקה שנועדה לאפשר הסגרת חשודים לידי ממשלת סין, הייתה מחאה קיצונית וחסרת פשרות. 

"אני מבין שהמפגינים עשו הרבה דברים רעים, אבל האומץ שלהם אפשר שינוי", סיפר אלכס, מפגין חבוש מסכה לכתב של סוכנות הידיעות איי.פי. כעת הונג קונג נערכת לעוד יממה של הפגנו ת כשברקע החשש ההולך וגובר להתערבות סינית.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-05 11:23:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk3MDQz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.