Search

"עיניי האזרחים נשואות אלינו": גנץ נבחר ליושב ראש הכנסת - בתמיכת נתניהו - ישראל היום

"עיניי האזרחים נשואות אלינו": גנץ נבחר ליושב ראש הכנסת - בתמיכת נתניהו - ישראל היום

אחרי שנה ושלושה חודשים של תלאות וטלטולים, וכמובן שלוש מערכות בחירות, נראה הערב (חמישי) שהפלונטר הפוליטי הסתיים, ותקום ממשלה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר יו"ר כחול לבן בני גנץ יהיה ממלא מקומו.

גנץ נבחר ליו״ר הכנסת הזמני: ״בשעת חירום, אין לנו זכות לעמוד מנגד״ // צילום: ערוץ הכנסת

גנץ עצמו נבחר הערב לתפקיד יו"ר הכנסת, בתמיכת 74 חברי כנסת, כאשר מפלגות יש עתיד וישראל ביתנו נעדרו מהמליאה והרשימה המשותפת הצביע נגד ההחלטה. המהלך גם הוביל לפירוק כחול לבן לגורמיה, כאשר יש עתיד ותל"ם הודיעו על פרישתן מהרשימה – אך ייתכן ויועז הנדל וצבי האוזר, החברים בתל"ם יצטרפו למהלך.

בנאומו לאחר שהושבע לתפקיד, קרא גנץ לאחדות אל מול משבר הקורונה, ולמען תושבי ישראל שחשים את עול המשבר על כתפיהם. "האנושות כולה ניצבת מוכת תדהמה למול מגפה שגליה מכים בעוצמה בחופי המבטחים של מדינות העולם כולו. ובצידה של הסכנה הבריאותית, השיתוק הכלכלי העולמי מעורר חרדה ותחושת אי ודאות מאיימת. מדינת ישראל מתגוננת עם צוותים רפואיים של יהודים וערבים, דתיים וחילוניים. שכולם נלחמים יחד".

"בשעת החירום הזו נושאים אלינו את עיניהם מאות אלפי אזרחים שאיבדו בימים האחרונים את פרנסתם. מאות אלפי אזרחים בני הגיל השלישי היושבים לבדם בביתם, מבודדים מבני משפחתם וחרדים לחייהם. ולכן בשעה זו אין לאף אחד מאיתנו את הזכות לעמוד מנגד. כולנו מחוייבים לשים את ישראל לפני הכל".

"אדלשטיין ירק בפני בג"ץ"

למרות הסימנים להתקרבות בין גנץ לנתניהו, בנואומו תקף יו"ר הכנסת הטרי את קודמו בתפקיד. "שעת החירום הזו היא גם שיאו של המשבר הממשלתי והפרלמנטרי המורכב והקשה ביותר מאז קום המדינה. למעלה משנה מנהלת את חיינו ממשלת מעבר שאין לה מנדט ציבורי. בצד אלו פורחת לה שנאה עמוקה ושיח ציבורי הולך ומתרחב אודות הסכנה שבמלחמת אזרחים, והשיא התורן היה מהכסא הזה - יריקה בפניו של בית המשפט מצד יו"ר הכנסת היוצא, באקט מסוכן וחסר תקדים שעלול להעביר לציבור מסר שהאנרכיה כבר כאן".

גנץ גם פנה לשותפיו לשעבר, לפיד ויעלון להצטרף לממשלה: "אלו אינם ימים רגילים והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן, כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית. בל נטעה - לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים. נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו כולנו יחד לעולם לא נתפשר על הדמוקרטיה".

"בכדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירה כיו"ר הכנסת. אני הקמתי את כחול לבן, ואני גאה על כך. והתכוונתי ואני עדיין אשמח לעשות הכל בכדי שנמשיך ללכת יחד. אני קורא  גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך. אזרחי ישראל נושאים אלינו עיניים בצדק ומצפים מאיתנו להמשיך ולתמוך במאבק הקדוש במגיפת הקורונה והשפעותיה. ובצדק רב לא פחות, הם דורשים מאיתנו לשמור על הדמוקרטיה, הממלכתיות והאחדות בעם. כך נכון למדינת ישראל, כך נכון לבוחרים שנתנו בנו את אמונם. כך אעשה". 

"בכל משבר יש גם הזדמנות. וגם במשבר הזה בעודנו נאבקים בקורונה,  נמצה את ההזדמנות לקדם ולחזק את האחדות, לבנות את הדמוקרטיה ולחזק אותה. נסדיר את מערכת האיזונים והבלמים שלה, נפסיק את המתקפות משולחות הרסן עליה של שרים חסרי אחריות, נוריד מהפרק רעיונות לפגוע בבית המשפט והפרקליטות ונפעל לאחות את הקרעים ביננו. זו משימה לא קלה, שכן כל אחד מאיתנו יצטרך לבחור לא על מה הוא מתעקש, אלא על מה הוא גם מוכן לוותר בשביל שנדע לחיות בתוך הבית הזה. זו דרישה לא קלה, אבל זוהי חובתנו. זו חובתי, זו השליחות שלנו". 

לפיד: "שאו ברכה, אני עוזב"

מוקדם יותר, פורסם לראשונה ב"ישראל היום" כי מקורבי ח"כ יאיר לפיד אמרו שהוא "לא יישב תחת נתניהו אפילו יום אחד, גם במחיר של פירוק כחול לבן" - ואכן, מוקדם יותר היום הוא עזב את קבוצת הוואטסאפ של כחול לבן. "חברים יקרים מחוסן, שאו ברכה. בהצלחה. אני עוזב את הקבוצה. מאחל לכם בריאות", כתב לפיד. עם זאת, גורמים ברשימה מעריכים כי גנץ מסתמך על האפשרות שביש עתיד יצטרפו לממשלה בראשותו כאשר יחליף את נתניהו.

סיש עתיד נלחמו על מינויו של ח"כ מאיר כהן לתפקיד במקום ח"כ יולי אדלשטיין. המהלך של ח"כ גנץ בא על רקע המגעים לכינון ממשלת אחדות עם הליכוד. ח"כ לפיד הביע התנגדות עיקשת להצטרף לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. כמו כן, בסביבת לפיד סיפרו ל"ישראל היום" כי הוא שמע על האפשרות שגנץ ימונה ליו"ר הכנסת מהפרסומים בתקשורת.

בדיון בכנסת לפני ההצבעה למינוי יו"ר הכנסת, אמרה ח"כ מירב מיכאלי מהעבודה: "גנץ ואשכנזי, בשביל מה שיגעתם מדינה שלמה במשך שנה? הרי להיות שרים אצל ביבי יכולתם כבר קודם. נשבעתם שוב ושוב לא תשבו תחתיו. אתם באמת חושבים שתצליחו לשנות או לבלום משהו? לא ראיתם מה קרה לברק וכחלון? לא צריך אתכם בשביל לנהל את משבר הקורונה. צריך אתכם בשביל להלבין את הנאשם ולרסק את מערכת המשפט".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-26 16:48:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ1OTQ30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.