Search

הסוף לברית? יחסי טראמפ-ג'ונסון במשבר - ישראל היום

הסוף לברית? יחסי טראמפ-ג'ונסון במשבר - ישראל היום

משבר טראנס אטלנטי: פרשנים רבים העריכו שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יפעלו בשיתוף פעולה בשל קווי הדמיון בין השניים, בעוד פרשנים אחרים העריכו כי אופיים הדומה יגרום לחיכוכים ולמריבות שישפיעו על היחסים הקרובים בין ארצות הברית לבריטניה. החודש האחרון מלמד, שכנראה האחרונים צדקו.

הערב (שבת) דיווח עיתון הביזנס אינסיידר הבריטי שג'ונסון ביטל את ביקורו המתוכנן בבית הלבן, ביקור שנדחה מספר פעמים בעבר, בשל החיכוכים האחרונים עם טראמפ – והחשש מעימות נוסף במהלך הביקור עצמו. בבית ראש הממשלה ברחוב דאונינג טענו כי הביטול בא בעקבות רצונו של ג'ונסון לעסוק בנושאי פנים באופן אישי, אך מקור בדאונינג התעקש כי זהו לא המקרה.

העימותים בין השניים נגעו עד כה במספר רב של נושאי מדיניות, בהם איראן, השימוש הבריטי בטכנולוגיה סינית בהטמעת תשתית אינטרנטית דור 5 בממלכה, וסירובה של ארצות הברית להסגיר לבריטניה אשת עובד שגרירות שדרסה צעיר בריטי ונמלטה מהמדינה. למעשה, על פי הדיווח, טראמפ אף ניתק בזעם שיחה בין השניים בחודש שעבר.

בלב המשבר. חברת וואווי // צילום: אי.פי

מערכת היחסים בין השניים התחילה דווקא באופן חיובי, כשטראמפ מכנה את ג'ונסון כאדם טוב, פנטסטי, ואף כ-"טראמפ של בריטניה", בגלל הדמיון בין השניים. אך העימותים, יחד עם הסרטון מוועידת נאט"ו בדצמבר האחרון בו נראה ג'ונסון צוחק על טראמפ יחד עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת הולנד מארק רוטה, העכירו על האווירה בין השניים.

המשבר המסוכן ביותר ליחסים בין שתי המדינות הוא משבר הG-5, ונובע בעקבות דרישת ארצות הברית מבעלות בריתה שלא לרכוש טכנולוגיה מחברת וואווי הסינית, בשל קשרי החברה עם המודיעין הסיני. ממשלת בריטניה סירבה לדרישה האמריקנית, מה שעלול להוביל להפסקת שיתוף הפעולה המודיעיני בין השניים – מערכת יחסים שהחלה עוד במלחמת העולם השנייה ונחשבת למאמץ המודיעיני הבין-מדיני הגדול והמשמעותי בהיסטוריה.

Let's block ads! (Why?)



2020-02-15 16:42:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzMzNzQ50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.