Search

אוחנה ליועמ"ש: צו המניעה למינוי גינזברג - לא רלוונטי - וואלה!

אוחנה ליועמ"ש: צו המניעה למינוי גינזברג - לא רלוונטי - וואלה!

אוחנה: צו המניעה לבן-ארי גינזברג לא רלוונטי; היועמ"ש: "מהותית לא נכנסה לתפקיד"
צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

שר המשפטים, אמיר אוחנה, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וטען בפניו כי מינויה של ממלאת מקום פרקליט המדינה, אורלי בן-ארי גינזברג, נכנס לתוקפו מאחר וחתם על מינויה יממה לפני ששופט העליון מזוז הקפיא את המינוי. במכתב שנשלח אל היועמ"ש לפני יומיים ומתפרסם היום (שישי) נכתב כי "בהיות העתירה מבוססת על מצע עובדתי שגוי, הצו, שנועד לשמר את המצב הקיים אינו רלוונטי והמינוי הוא מעשה עשוי".

לדברי אוחנה, "מינויה של ממלאת מקום פרקליט המדינה, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, נכנס לתוקף עם חתימתי על מינוי ביום ה-17.12. היום, ה-18.12, כיממה לאחר כניסת המינוי לתוקף, ניתן הצו הארעי שבנידון הקובע כי הוא 'מעכב את מינוי המשיבה כמ"מ פרקליט המדינה' ומשהה את כניסתה לתפקיד עד להחלטה אחרת".

שר המשפטים טען כי הצו ניתן על בסיס העובדות שהוצגו על ידי התנועה לאיכות השלטון, שעתרו על מינוי בן-ארי לבג"ץ, זאת ללא תגובתו של אוחנה עצמו, או היועמ"ש. "בעתירה נכתב כי 'מועד כניסתה לתפקיד ממלאת המקום של המשיבה נקבע כבר ליום ה-18.12 בשעה 11:00 בבוקר'". אוחנה סיכם כי בעצם ביסוס העתירה על המינוי על מצע עובדתי שגוי, הוא אינו רלוונטי ומינוי בן ארי בתוקף.

"לא ניתן 'לעכב' מינוי שכבר בוצע, ו/או 'להשהות' מעשה שכבר נעשה", כך אוחנה, שסיים עם בקשת חוות דעתו של מנדלבליט בנושא. "אינני מבקש שתגיש בקשה בשמי, אך אני סבור שמן הראוי שכמשיב בעתירה, תעדכן את בית המשפט הנכבד בטעות זו ובנפקותה".

בתגובה למכתבו של אוחנה, אמר היועמ"ש כי גם אם המינוי נכנס לתוקף באופן פורמלי, בן ארי טרם החלה למלא את התפקיד באופן מהותי, ועל כן יש להשאיר את הצו על כנו. עוד אמר מנדלבליט כי בית המשפט "מוסמך במקרים חריגים - כמו זה שלפנינו - גם להוציא צו ביניים שהוא בבחינת 'צו עשה'".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה למכתבו של אוחנה וטענה כי מדובר בתרגיל "שלא מחזיק מים". לדבריהם, "מבחינה מהותית הישיבה על הכיסא היא שקובעת ומינויה של הגב' בן ארי בוטל אודות לעתירתה המהירה של התנועה. הניסיון לרמוס ברגל גסה צו ביניים שהוצא על ידי בית המשפט העליון הוא המשך המתקפה האוטואימונית של שר המשפטים כנגד מערכת אכיפת החוק. אנו מבקשים להזכיר לשר אוחנה כי הפרת צו מהווה ביזיון בית משפט וגם הוא אינו מעל החוק".

חשש כי מדובר במינוי המונע משיקולים זרים

לפני יומיים הקפיא בג"ץ בצו מניעה את מינויה של עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה. העתירה, שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון, הועברה לשופט מני מזוז לאחר ששופט העליון נועם סולברג הודיע כי הוא מנוע בשל קשרים למועמד למומי למברגר, מועמד היועמ"ש לתפקיד.

לדברי התנועה, קיים חשש כבד שמדובר במינוי המונע משיקולים זרים, וכן "מטרת הבקשה היא למנוע את כניסתה של בן ארי גינזברג לתפקיד כדי למנוע גרימת נזק בלתי הפיך במשרד פרקליטות המדינה".

בן ארי גינזברג שימשה כמשנה לפרקליט מחוז מרכז, ובחירתה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה מבלי שכיהנה לפני כן כפרקליטת מחוז, עוררה ביקורת. מ"מ פרקליט המדינה המיועדת נשאלה על צו המניעה של בג"ץ ואמרה כי "הוא לא שווה התייחסות".

(עדכון ראשון: 13:45)

Let's block ads! (Why?)



2019-12-20 11:47:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzA1MTXSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.