Search

איחוד ראשון בימין: הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת - ישראל היום

איחוד ראשון בימין: הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת - ישראל היום

איחוד ראשון בימין: מפלגת הבית היהודי בראשות שר החינוך הרב רפי פרץ ומפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר הודיעו הבוקר (שישי) על ריצה משותפת בבחירות הקרובות שייערכו בחודש מארס הקרוב. הריצה המשותפת תהיה חזרה לפורמט בו רצו המפלגות בבחירות הראשונות ב-2019, שנערכו בחודש אפריל, זאת לעומת הבחירות שנערכו בחודש ספטמבר, אז עוצמה יהודית רצה בנפרד ולא עברה את אחוז החסימה.

הבית היהודי ועוצמה יהודית סיכמו על ריצה משותפת בבחירות

במהלך חתימת ההסכם קראו פרץ ובן גביר ליו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' להצטרף גם הוא לאיחוד מימין לליכוד, והזהירו כי אם לא ייעשה כן, יתכן ומפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה – מה שייפגע בגוש הימין. " האיחוד הלאומי הוא חלק בלתי נפרד מאיחוד מפלגות הימין", הבהירו.

על פי ההסכם, לעוצמה יהודית ישוריינו המקומות השלישי, השישי והתשיעי, בעוד למפלגת האיחוד הלאומי - במידה ויצטרפו להסכם ישוריינו המקומות השני, החמישי והשמיני, כאשר הבית היהודי יקבלו את המקומות הראשון, הרביעי, השביעי והעשירי, כלומר על פי ההסכם בראשות המפלגה המשותפת יעמוד הרב פרץ - וזאת בניגוד לדרישתו של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' לקיים פריימריז על ראשות המפלגה. בנוסף לכך, על פי הסכם זה, אם המפלגה המשותפת תעבור את אחוז החסימה, בן גביר ייכנס בוודאות לכנסת, וזאת בניגוד לשתי מערכות הבחירות האחרונות בהן הוא נותר מחוץ למשכן.

נוסח ההסכם בין הבית היהודי לעוצמה יהודית

"הבחירות הקרובות יהיו גורליות לעתיד מדינת ישראל ולמחנה הימין בפרט, הציבור עייף ממאבקים וממחלוקות ורוצה אחדות בציונות הדתית ובמחנה הימין – לא אחידות אלא אחדות", מסרו פרץ ובן גביר בעת החתימה, "הדרך להצלת ממשלת הימין עוברת בחיבור של כל המפלגות מימין לליכוד. אסור לנו להגיע למצב שאחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה וכתוצאה מכך יזרקו  אלפי קולות ימין לפח".

מכחול לבן נמסר בתגובה לחיבור: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה- ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית". חבר הנהגת המפלגה, חבר הכנסת יאיר לפיד תקף את האיחוד ואמר: "הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של 'עוצמה יהודית' היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים".

השתתפו בהכנת הידיעה: יאיר אלטמן, דניאל רוט-אבנרי

Let's block ads! (Why?)



2019-12-20 09:56:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE3Mjg30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.