Search

"נסיים כמו ונצואלה": הסנקציות על חיזבאללה מכות בלבנון - ישראל היום

"נסיים כמו ונצואלה": הסנקציות על חיזבאללה מכות בלבנון - ישראל היום

ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה הרחיב בשנים האחרונות את השפעתו ולשיטתו בלבנון, שלח אלפי לוחמים לסוריה שם הצליח להביס את המורדים בחלקים שונים של המדינה וצבר ארסנל של יכולות וכלי נשק חדשים.

אך על אף ההישגים חסרי התקדים בתחום הפוליטי והצבאי, האיום החמור ביותר על ארגון הטרור ומוסדותיו מגיע דווקא מהתחום הכלכלי.  בידיעה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות איי.פי. מתואר הלחץ הגובר של הסנקציות האמריקניות על ארגון הטרור בפרטי ולבנון בכלל. 

ארצות הברית מכירה בחיזבאללה כארגון טרור כבר למעלה מעשור ורבים מבכירי הארגון נמצאים תחת סנקציות, אך כעת החל הממשל להרחיב את הסנקציות לארגונים ואישים לבנונים שלא קשורים בקשר ישיר עם הארגון. 

עוד בנושא:

הסנקציות שהושתו על בנק "ג'מאל טראסט" גרמו לו לסגור את שעריו ופגעו בענף הפיננסי המתקשה של לבנון.  חברי פרלמנט שיעים המזוהים עם חיזבאללה מצאו את עצם גם תחת מטריית הסנקציות. 

מנהיג חיזבאללה עצמו, חסן נסראללה, הגיב על גל הסנקציות החדש ואמר: " נבחן היטב את החלופות שלנו. אנחנו יכולים להיות סבלניים כשמדובר בפגיעה בנו, אבל מדובר פה בפגיעה באנשים שאינם קשורים אלינו ולזה נצטרך להגיב אופן אחר". 

"זה יגמר כמו בוונצואלה"

ווליד מארוח, פרופסור לכלכלה באוניברסיטה האמריקנית בביירות מודאג הן מהסנקציות והן מתגובת חיזבאללה. הוא מספר לאיי.פי. כי: "הכלכלה שלנו מבוססת על הדולר. עם הממשלה שלנו תחליט להתעלם מההנחיות האמריקניות עלול להיות אסון. אנחנו כבר במשבר גם ככה והוא רק הולך להחמיר".

אנטואן פראח, עיתונאי כלכלי בכיר במדינה, סיפר לאיי.פי. כי: "אם חיזבאללה יתחיל לתת הוראות לבכירי המשק, נהיה במשבר כזה שאף אחד לא ירצה להיות בנעליים שלנו".
 

בנק "ג'מאל טראסט" שנסגר בשל סנקציות אמריקניות // צילום: איי.פי

פראח הוסיף כי: "אם חיזבאללה יחליט לצאת למלחמה נגד ארצות הברית עם כספי העם הלבנוני, אני יכול להבטיח שנתרסק ונישאר בתחתית לזמן רב, כמו ונצואלה". 

בביקורו במדינה, דייוויד שנקר, יועצו של מזכיר המדינה פומפאו, אמר כי ארצות הברית תפעל להפעיל סנקציות על כל מי שמסייע בדרך כזו או אחרת לחיזבאללה, ללא הבדל של שיוך עדתי או סטטוס חברתי. 

חיזבאללה עצמו נאלץ להדק את החגורה. הארגון, שנוהג להעניק לתומכים בו שורה ארוכה של הטבות כלכליות ושירותי רווחה, נאלץ לחתוך בבשר החי, דבר שמגביר את הביקורת אליו דווקא בתקופה קשה. 
 

שלט תמיכה בחיזבאללה על כביש ראשי בביירות // צילום: איי.פי

בנוסף לסנקציות האמריקניות, גם הסיוע האיראני לארגון, שבעבר עמד על 7000 מיליון דולרים בשנה, הצטמצם באופן קיתוני בשל קריסתה של הכלכלה האיראנית. 

סגן שר האוצר האמריקני, העוסק בסוגיית מימון הטרור, מרשל בילינגסליאה,  הודיע כי ארצות הברית תציע פרס של עשרה מליון דולר לכל מי שיביא מידע קריטי על התנהלותה הכספית של חיזבאללה. "מטרתנו היא למנוע מחיזבאללה כל סוג של סיוע כלכלי. המטרה היא להרעיב את הארגון ולהחליש את השפעתו בלבנון", אמר בילינגסליאה.   

Let's block ads! (Why?)



2019-10-04 07:32:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk2OTI50gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.