Search

סערת חוק המצלמות: הצעת הפשרה של הליכוד למלצר - ישראל היום

סערת חוק המצלמות: הצעת הפשרה של הליכוד למלצר - ישראל היום

התפתחות בסערת "חוק המצלמות". ל"ישראל היום" נודע כי בשעות האחרונות העביר ראש הממשלה דרך חבר הכנסת דוד ביטן, הצעת פשרה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר. לפי ההצעה, לבד מ-3,000 המפקחים, יוסיפו אפשרות של צילום 2,000 תעודות זהות שיושוו לרשימות, בעיקר בקלפיות הבעייתיות, ובתמורה -  הליכוד יסיר את "חוק המצלמות" מסדר היום.

 

אחד הזיופים מהם חוששים בליכוד היא בקלפיות שבהם בשעות הערב לקראת סגירת הקלפי, החלו להכניס מעטפות עם פתקים תחת שמות של אנשים שלא הגיעו להצביע. בליכוד מציעים לשופט מלצר לבד מהצבת  3,000 פקחים עם מצלמות, להוסיף אפשרות שנציג הוועדה, שאינו נציג פוליטי, יצלם את תעודות הזהות, וכך ניתן יהיה להשוות מול הרשימה ולמנוע זיופים. מדובר בכ-2,000 קלפיות בהן יש אחוזי הצבעה חריגים ומעוררי חשד.

 

נציג הליכוד בוועדה, ח"כ דוד ביטן, הבהיר לשופט שאם ההצעה תתקבל - בליכוד ירדו מהצעת החוק. השופט מלצר ביקש זמן לבדוק מול הוועדה האם הדבר ניתן לביצוע מבחינה טכנית, שכן הוא התנגד לשימוש בטלפונים הפרטיים של המפקחים.

 

בתוך כך, בליכוד מבינים כי גם במידה והחוק יגיע לכנסת, לאחר הודעתו של ליברמן על התנגדותו לחוק, והודעת ח"כ פולקמן לפיה הוא אינו מתכוון להצביע - הסיכויים להעברת החוק קלושים.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-09 09:11:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkwNTkx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.