Search

אדלשטיין על מאמרו של רה"מ: "נקים ממשלת ימין, בלי לפסול את המפלגות הציוניות" - ישראל היום

אדלשטיין על מאמרו של רה"מ: "נקים ממשלת ימין, בלי לפסול את המפלגות הציוניות" - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום  (רביעי) ב"ישראל היום" מאמר שבו הוא מבטיח כי אחרי הבחירות תוקם בישראל ממשלת ימין, ולא ממשלת אחדות כפי שחושדים חלק מאנשי הימין בישראל. 

"ההתחייבות שלי ברורה: להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין חזקה, שתמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים ותשמור על ביטחון אזרחי ישראל. זאת המחויבות שלי למצביעי הליכוד. לא תהיה ממשלת אחדות" כתב נתניהו, והוסיף: "הבחירה שניצבת בפני אזרחי ישראל בבחירות הקרובות היא אחת: מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. האם תוקם כאן ממשלת שמאל חלשה וחסרת ניסיון בראשות יאיר לפיד ובני גנץ, או ממשלת ימין חזקה בראשות הליכוד ובהנהגתי". 

עוד בנושא: 

דבריו של ראש הממשלה עוררו הבוקר תגובות רבות במערכת הפוליטית הישראלית הן מימין והן משמאל. השר יואב גלנט הביע תמיכה מלאה בדברי ראש הממשלה, ובריאיון בגלי ישראל תקף את רשימת כחול לבן, ואמר כי היא מפלגה שלא קיימת באמת. ביחס לשאלה על ממשלת אחדות, קבע השר גלנט: "ממשלת אחדות? יש מפלגה עם ארבעה ראשים שלא מפסיקים לריב ועם עשר דעות, קודם כל שיסתדרו ביניהם. הם כולם עומדים למכירה". 

צילום: עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין התייחס לדברי ראש הממשלה, ואמר בריאיון לגלי צה"ל כי נתניהו אכן יקים אחרי הבחירות קואליציה ימנית, אך לא יפסול לצרף מאוחר יותר מפלגה נוספת, והביא לכך כדוגמה את מפלגת העבודה של עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס: "אנחנו נפנה קודם כל למפלגות הימין כדי להקים ממשלת ימין. כל מפלגה ציונית לא תהיה פסולה אחר כך להיכנס גם. זאת לא ממשלת אחדות", אמר אדלשטיין.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הביע ספק בכל הנוגע לדברים, והעריך בציוץ בטוויטר כי נתניהו מתכוון להקים ממשלת שמאל אחרי הבחירות. "עוד ועוד אינדיקציות מלמדות על כך שנתניהו הולך להקים ממשלת שמאל. בשביל זה הוא רוצה אותנו קטנים וחלשים. רק אם נהיה גדולים וחזקים לא תהיה לו ברירה והוא יהיה חייב להקים ממשלת ימין. הימין המאוחד שומר על נתניהו בימין", אמר. 

"לא פוסלים את המפלגות הציוניות", אדלשטיין // צילום ארכיון: אורן בן חקון

המועמד לראשות הממשלה מטעם כחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף בחריפות את דברי ראש הממשלה, וכתב בטוויטר: "נתניהו אולי נגד אחדות, אבל הח"כים הבכירים שלו בעד לגמרי. הם מדברים איתנו כל יום. אם הוא יפסיד לנו בבחירות אפילו במנדט אחד, המרד בליכוד יתחיל".

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר שהמאמר של ראש הממשלה מבטא היסטריה וחשש מתוצאות הבחירות: "המאמר של נתניהו מוכיח שהוא בהיסטריה. ממשלה עם הסיעות החרדיות אינה ממשלת ימין", קבע. 

גם חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן תקף בחריפות את דברי ראש הממשלה, ובתגובה בטוויטר כתב: "זאת הכותרת בישראל היום ערב תשעה באב. זה המצע של מפלגת נאמנות לביבי. 'לא לאחדות'. הגיע הזמן למנהיגות אחרת שקוראת לאחדות. נתניהו צריך ללכת".

Let's block ads! (Why?)



2019-08-07 07:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjgwNzI30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini
Powered by Blogger.